Thursday, December 5, 2013

მარტვილი ნაციონალების ოკუპაციისგან უნდა განთავისუფლდეს

მარ­ტვი­ლის მუ­ნი­ცი­პა­ლი­ტე­ტის გამ­გებ­ლის მი­ერ ხელ­მო­წე­რი­ლი და ბე­ჭედ­დას­მუ­ლი ეს დო­კუ­მენ­ტი, რო­მელ­საც თქვენ აქ ხე­დავთ, ჩვენ ად­რეც გა­მო­ვაქ­ვეყ­ნეთ ჩვენს გა­ზეთ­ში, იგი აშ­კა­რად ადას­ტუ­რებს გამ­გე­ბელ მა­მუ­კა და­ნე­ლი­ას მი­ერ თა­ნამ­დე­ბო­ბის ბო­რო­ტად გა­მო­ყე­ნე­ბას, რაც გა­მო­­ხა­ტე­ბა სა­ტენ­დე­რო დო­კუ­მენ­ტე­ბის შეგ­ნე­ბუ­ლად გა­ყალ­ბე­ბა­ში.
    საქ­მე გახ­ლავთ შემ­დეგ­ში:
  2011 წლის ოქ­ტომ­ბრის თვე­შიმარ­ტვი­ლისფურ­ცლებ­ზე და­­ბეჭ­და ბი­ძი­ნა ივა­ნიშ­ვი­ლის საქ­მი­­ნო­ბის ამ­სახ­ვე­ლი მა­სა­ლე­ბი, რა­მაც გა­მო­იწ­ვია მარ­ტვი­ლის ხელ­მძღვა­ნე­ლი პი­რე­ბის აგ­რე­სია ჩვენს მი­მართ. მარ­ტვი­ლის პირ­წა­ვარ­დნილ ნა­ცი­­ნალ გამ­გე­ბელს მა­მუ­კა და­ნე­ლი­ასმარ­ტვი­ლისრე­დაქ­ტორ­თან პი­რად სა­­ბარ­შიც არა­ერ­თხელ აღუ­ნიშ­ნავს, რომ ის არ შე­­გუ­­ბა რა­­ონ­ში ისე­თი გა­ზე­თის არ­სე­ბო­ბას, რო­მე­ლიც ივა­ნიშ­ვი­ლის მხარ­დამ­ჭერ­თა მა­სა­ლებს აქ­ვეყ­ნებ­და. მან მო­­ფიქ­რა კი­დეც ჩვენს წი­ნა­აღ­მდეგ ისე­თი მზაკ­ვრუ­ლი გეგ­მა, რო­მე­ლიც გა­ზეთმარ­ტვილსფი­ნან­სუ­რად ისე და­­ზა­რა­ლებ­და, რომ არ მი­­ცე­მო­და რე­გუ­ლა­რუ­ლად გა­მოს­ვლის სა­შუ­­ლე­ბა: 2012 წლის თე­ბერ­ვლის თვე­ში მარ­ტვი­ლის მუ­ნი­ცი­პა­ლი­ტე­ტის გამ­გე­­ბის  მი­ერ ინ­ფორ­მა­ცი­ის გან­თავ­სე­ბი­სათ­ვის გა­მოც­ხა­დე­ბულ ტენ­დერ­ში, გამ­გე­­ბის სა­ტენ­დე­რო კო­მი­სი­ამ მა­მუ­კა და­ნე­ლი­ას ხელ­მძღვა­ნე­ლო­ბით, შეგ­ნე­ბუ­ლად, გა­ყალ­ბე­ბუ­ლი დო­კუ­მენ­ტის სა­ფუძ­ველ­ზე  გა­მარ­ჯვე­ბუ­ლად გა­მო­აც­ხა­და მი­სი ფა­ვო­რი­ტი, ჟურ­ნა­ლის­ტუ­რი სამ­ყა­როს­თვის სრუ­ლი­ად უც­ნო­ბი ვი­ღაც ინ­დმე­წარ­მე, რო­მე­ლიც არა­ვი­თარ გა­ზეთს არ გა­მოს­ცემ­და და არა­ნა­­რი გა­ზე­თი არ ჰქონ­და და­რე­გის­ტრი­რე­ბუ­ლი. სა­ტენ­დე­რო  პი­რო­ბა­ში კი სიტ­ყვა­სიტ­ყვით ასე ეწე­რა: გა­ზე­თი და­რე­გის­ტრი­რე­ბუ­ლი უნ­და იყოს და გა­მო­დი­­დეს თვე­ში ერ­თხელ.”
 რო­ცა ამ პი­რო­ბის დარ­ღვე­ვის გა­მო ჩვენ მო­ვით­ხო­ვეთ ტენ­დე­რის შე­დე­გე­ბის გა­უქ­მე­ბა და ვთხო­ვეთ კო­მი­სი­ის თავ­მჯდო­მა­რე მა­მუ­კა და­ნე­ლი­ას, ეჩ­ვე­ნე­ბი­ნა გა­ზეთმარ­ტვი­ლუ­რი ამ­ბე­ბისთუნ­დაც ერ­თი ნო­მე­რი, მან გვით­ხრა, რომ ეს აუ­ცი­ლე­ბე­ლი არ არის, რად­გან გა­ზე­თიმარ­ტვი­ლუ­რი ამ­ბე­ბიშპსეგ­რი­სის მაც­ნესსა­­დენ­ტი­ფი­კა­ციო კო­დით სარ­გებ­ლობ­სო (.. მის ფი­ლი­ალს წარ­მო­ად­გენს და ცალ­კე რე­გის­ტრა­ცია არ სჭირ­დე­ბაო.)  გამ­გე­ბე­ლი და­ნე­ლია ისე იყო გა­თა­მა­მე­ბუ­ლი ნაც­ხე­ლი­სუფ­ლე­ბის­გან და­უს­ჯე­ლო­ბით, რომ ამ სიც­რუ­ეს ოფი­ცი­­ლუ­რად, ბე­ჭედ­დას­მუ­ლი დო­კუ­მენ­ტი­თაც გვი­დას­ტუ­რებ­და. აღ­ნიშ­ნულ სი­ყალ­ბეს­თან და­კავ­ში­რე­ბით ჩვენ ოფი­ცი­­ლუ­რად, დო­კუ­მენ­ტის თან­დარ­თვით მივ­მარ­თეთ უშუ­­ლოდ საკ­რე­ბუ­ლოს თავ­მჯდო­მა­რესზა­ალ გო­რო­ზი­ას, ასე­ვე საკ­რე­ბუ­ლოს ყვე­ლა წევ­რი ჩა­ვა­ყე­ნეთ საქ­მის კურ­სში ღია წე­რი­ლი­თაც, მაგ­რამ არც ერთ მათ­განს სი­მარ­თლის და­სა­ცა­ვად ხმა არ ამო­­ღია. ეტ­ყო­ბა არც ერთ მათ­განს  არა­სო­დეს არ წა­­კით­ხავს რუ­სოს ეს სიტ­ყვე­ბი: “ხე­დავ­დე უსა­მარ­თლო­ბას და არ ჩა­­რიო, ეს ნიშ­ნავს, რომ მო­ნა­წი­ლე ხარ მი­სი”.
  და­მო­­კი­დე­ბელ ჟურ­ნა­ლის­ტთა ასო­ცი­­ციათა­ვი­სუ­ფა­ლი  პრესადა გა­ზეთმარ­ტვი­ლისრე­დაქ­ცია კი­დევ ერ­თხელ ღი­ად და სა­ჯა­როდ მი­მარ­თავს მარ­ტვი­ლის მუ­ნი­ცი­პა­ლი­ტე­ტის საკ­რე­ბუ­ლოს წევ­რებს, გამ­გე­­ბის ყვე­ლა თა­ნამ­შრო­მელს, გა­ზეთმარ­ტვი­ლისყვე­ლა მკით­ხველს, გამ­გე­ბელ მა­მუ­კა და­ნე­ლი­ას ოჯა­ხის წევ­რებ­სა და ყვე­ლა მის ახ­ლო­ბელ-ნა­თე­სავს.
  ბა­ტო­ნე­ბო!   ჩვე­ნი თხოვ­ნაა კი­დევ ერ­თხელ კარ­გად გა­და­ვავ­ლოთ თვა­ლი იმ დო­კუ­მენტს, სა­დაც გამ­გე­ბე­ლი და­ნე­ლია, რო­მე­ლიც ამა­ვე დროს სა­ტენ­დე­რო კო­მი­სი­ის თავ­მჯდო­მა­რეა, შა­ვით თეთ­რზე წერს, რომ გა­ზე­თიმარ­ტვი­ლუ­რი ამ­ბე­ბისარ­გებ­ლობს შპსეგ­რი­სის მაც­ნესსა­­დენ­ტი­ფი­კა­ციო კო­დით და გა­მო­დის 2012 წლის თე­ბერ­ვლი­დან. ამის შემ­დეგ კი გთხოვთ აუ­ცი­ლებ­ლად და­­კავ­შირ­დეთ შპსეგ­რი­სის მაც­ნესმთა­ვარ რე­დაქ­ტორსნა­თია ჯგუ­ში­ას (სა­კონ­ტაქ­ტო ტელ: 577 42 93 49) და თუ ის ქალ­ბა­ტო­ნი თქვენ­თან  და­­დას­ტუ­რებს, რომ გა­ზე­თიმარ­ტვი­ლუ­რი ამ­ბე­ბიმარ­თლა სარ­გებ­ლობსეგ­რი­სის მაც­ნესსა­­დენ­ტი­ფი­კა­ციო კო­დით და ამა­ში ჩვენც დაგ­ვარ­წმუ­ნებთ, სა­ჯა­როდ ვაც­ხა­დებთ, რომ ჩვენ ამი­სათ­ვის თქვენს სა­სარ­გებ­ლოდ იმ­დენ ათას ლარს გა­და­ვიხ­დით, რამ­დე­ნი თეთ­რიც და­გე­ხარ­ჯე­ბათ მას­თან და­რეკ­ვა­ში. ამა­სო­ბა­ში კი რო­მე­ლი­მე თქვენ­გა­ნი იმა­საც თუ მო­­ხერ­ხებს, რომ გამ­გე­ბელ და­ნე­ლი­ას გა­მო­არ­თვას და გვაჩ­ვე­ნოს 2012წლის თე­ბერ­ვალ­ში გა­მო­სუ­ლი გა­ზეთმარ­ტვი­ლუ­რი ამ­ბე­ბისთუნ­დაც ერ­თი ნო­მე­რი, ჩვენ თქვენს წი­ნა­შე ათი­­თას­ჯერ ბო­დიშს მო­ვიხ­დით, თუ არა­და, მა­შინ თქვენც კე­თი­ლი ინე­ბეთ ბა­ტო­ნე­ბო და აუხ­სე­ნით იმ თქვენს  ნა­ძი­რა­ლა მა­მუ­კა და­ნე­ლი­ას, რომ მან ასე­თი ტყუ­­ლე­ბით, რო­გორც მო­რა­ლუ­რი ასე­ვე მა­ტე­რი­­ლუ­რი ზი­­ნი მი­­ყე­ნა გა­ზეთმარ­ტვი­ლისრე­დაქ­ცი­ას, რაც მან აუ­ცი­ლებ­ლად უნ­და აგ­ვი­ნაზ­ღა­­როს ან უბ­რა­ლოდ, ბო­დი­ში მა­ინც მოგ­ვი­ხა­დოს, თუ სურს რომ ჩვენს შო­რის პო­ლე­მი­კა ამით დამ­თავ­რდეს.
  ხო­ლო თუ ის ამა­საც არ გა­­კე­თებს, ჩვე­ნი მხრი­დან ვპირ­დე­ბით, რომ გა­ზეთმარ­ტვი­ლისრე­დაქ­ცია სულ მა­ლე გა­მოს­ცემს მის შე­სა­ხებ და­წე­რილ მამ­ხი­ლე­ბელ ბრო­შუ­რას, რომ­ლის გარ­კვე­­ლი რა­­დე­ნო­ბა სა­ქარ­თვე­ლოს ბიბ­ლი­­თე­კებს, მარ­ტვი­ლის სკო­ლებს, პარ­ლა­მენ­ტა­რებ­სა და ქვეყ­ნის ხელ­მძღვა­ნელ პი­რებს უფა­სოდ  და­­რიგ­დე­ბათ.
  ძვირ­ფა­სო მარ­ტვი­ლე­ლე­ბო! ალ­ბად გა­გიკ­ვირ­დე­ბათ რა­ტომ მოგ­მარ­თავთ მა­ინ­ცდა­მა­ინც თქვენ, იმი­ტომ რომ მა­მუ­კა და­ნე­ლი­ას სინ­დი­სის ძარ­ღვი აქვს გაწ­ყვე­ტი­ლი, კა­ნო­ნი­­რე­ბა­ზე, ჰუ­მა­ნუ­რო­ბა­ზე, მა­ღალ იდე­­ლებ­ზე მას­თან სა­­ბა­რი მხო­ლოდ წყლის ნაყ­ვაა და მე­ტი არა­ფე­რი. იგი ისე არ მო­იშ­ლის ადა­მი­­ნის სუ­ლებ­ში ხე­ლის ფა­თურს, რო­გორც ნამ­წიფ ყა­ნა­ში გას­ვრი­ლი ღო­რი. მის­თვის მთა­ვა­რი მხო­ლოდ პი­რა­დი მე-. არა­და თავ­მოყ­ვა­რე გამ­გე­ბელს სა­კუ­თა­რი მო­სახ­ლე­­ბის­თვის მა­ინც უნ­და ეცა პა­ტი­ვი და მო­ცე­მულ სა­კით­ხზე მცი­რე კო­მენ­ტა­რი მა­ინც გა­­კე­თე­ბი­ნა. ჩვენ მას ამი­სათ­ვის გა­ზე­თის ფართს რა თქმა უნ­და, აუ­ცი­ლებ­ლად და­ვუთ­მობ­დით.
  ბა­ტო­ნე­ბოჩვენ ად­რეც არა­ერ­თხელ გვით­ქვამს და მზად ვართ მო­მა­ვალ­შიც ათას­ჯერ გა­ვი­მე­­როთ, რომ მარ­ტვი­ლი დი­დი ის­ტო­რი­­ლი წარ­სუ­ლის მქო­ნე რა­­­ნია და მა­მუ­კა და­ნე­ლი­ას მსგავ­სი ოდი­­ზუ­რი, თა­ვი­სი უფ­ლე­ბე­ბის გა­და­მე­ტე­ბის მა­ნი­ით შეპ­ყრო­ბი­ლი, თა­ნამ­დე­ბო­ბით გა­ყო­ყო­ჩე­ბუ­ლი, თა­ვი­სუ­ფა­ლი პრე­სის წი­ნა­აღ­მდეგ მებ­რძო­ლი, შუ­რი­­ნი, მატ­ყუ­­რა და უღირ­სე­ბო პი­როვ­ნე­ბა მარ­ტვი­ლის რა­­ონს არ უნ­და გა­ნა­გებ­დეს.
  მა­მუ­კა და­ნე­ლია თა­ვი­სი და­ნა­შა­­ლებ­რი­ვი ქმე­დე­ბე­ბით ჰგავს ფე­კა­ლი­­ბის წუმ­პე­ში ამოთ­ხვრილ იმ გლა­ხაკ ჩი­ნოვ­ნიკს, რო­მე­ლიც თა­ვი­დან ბო­ლომ­დე ისეა უწ­მინ­დუ­რო­ბებ­ში ამოვ­ლე­ბუ­ლი, რომ ავ­გი­ას თავ­ლის გამ­წმენ­დი ჰე­რაკ­ლეც კი ვერ გა­რეც­ხავს ისე, რომ თვი­თო­ნაც არ გა­ის­ვა­როს.
  ჩვენ გვახ­სოვს მა­მუ­კა და­ნე­ლი­ას გა­დად­გო­მის მოთ­ხოვ­ნით გა­მარ­თუ­ლი საპ­რო­ტეს­ტო აქ­ცი­­ბი, რაც კო­ჰა­ბი­ტა­ცი­ის პრო­ცეს­მა შე­­ჩე­რა. ახ­ლა, რო­ცა კო­ჰა­ბი­ტა­ცია დამ­თავ­რდა, ხომ დროა დაკ­მა­ყო­ფილ­დეს მარ­ტვი­ლის მო­სახ­ლე­­ბის სა­მარ­თლი­­ნი მოთ­ხოვ­ნა-გა­დად­გეს გამ­გე­ბე­ლი მა­მუ­კა და­ნე­ლია და მარ­ტვი­ლი ნა­ცი­­ნა­ლე­ბის ოკუ­პა­ცი­ის­გან გან­თა­ვი­სუფ­ლდეს.

   P.S. რო­ცა ეს წე­რი­ლი  და­სა­ბეჭ­დად  მზად­დე­ბო­და, ერ­თმა ჩვე­ნი გა­ზე­თის გულ­შე­მატ­კი­ვარ­მა ღვაწ­ლმო­სილ­მა პე­და­გოგ­მა გვირ­ჩია, მა­მუ­კა და­ნე­ლია მე­­ფე პეტ­რეს ფა­ვო­რი­ტი გამ­გე­ბე­ლია და სჯობს მას მი­მარ­თოთ ამ სა­კით­ხის გა­სარ­კვე­ვა­დო. მაგ­რამ არა, ჩვენ ვერ ვა­კად­რებთ მე­­ფეს გამ­გე­­ბის საქ­მე­­ბის გარ­ჩე­ვას. თუმ­ცა თუ­კი ის ამ წე­რილს უჩ­ვე­ნოდ გა­ეც­ნო­ბა და მარ­ტვილ­ში თა­ვი­სუ­ფა­ლი სიტ­ყვის მკვლელ  მა­მუ­კა და­ნე­ლი­ას გა­ნუ­მარ­ტავს იო­­ნეს სა­ხა­რე­ბა­ში ნათ­ქვა­მი ამ სტრი­ქო­ნე­ბის მნიშ­ვნე­ლო­ბას _ “და­სა­ბა­მი­დან იყო სიტ­ყვა და სიტ­ყვა იყო ღმერ­თთან და ღმერ­თი იყო სიტ­ყვა” _ ეს, რათ­ქმა უნ­და, უთუ­ოდ კარ­გი საქ­მე იქ­ნე­ბა. ვინ იცის , იქ­ნებ ამის შემ­დეგ მა­ინც მო­­გოს გონს და შე­ის­მი­ნოს მა­მუ­კა და­ნე­ლი­ამ, რომ ამ­ქვეყ­ნად სიტ­ყვა და მი­სი თა­ვი­სუფ­ლად წარ­მოთ­ქმის უფ­ლე­ბა ღმერ­თის მი­ერ არის და­კა­ნო­ნე­ბუ­ლი და, რო­გორც თქვა ეს ამას წი­ნათ ერ­თმა ჟურ­ნა­ლის­ტმა, ვინც სიტ­ყვის თა­ვი­სუფ­ლე­ბას ებ­რძვის, ის ღმერთს ებ­რძვის, ღმერ­თთან ბრძო­ლა­ში კი გა­მარ­ჯვე­ბუ­ლი ჯერ არა­ვინ გა­მო­სუ­ლა.


ფაუსტ ნადარაია,

გა­ზეთ “მარ­ტვი­ლის” რე­დაქტორი

No comments:

Post a Comment